EEN DAG IN HET LEVEN VAN
ONZE KLANTENBEGELEIDING

Het gaat hard met ons jongste project. In Residentie Brouwerzicht aan de Bist in Wilrijk zijn nog maar 3 appartementen te koop! En de eerste steen moet nog gelegd worden.

Voor Maud, onze binnenhuisarchitecte, is het nu een erg drukke periode. Zij zorgt ervoor dat alle klanten persoonlijk begeleid worden, van het bouwontwerp tot de oplevering.

“Zodra het compromis ondertekend is, kan onze klantenbegeleiding beginnen”, vertelt Maud. “Ik nodig de klanten uit bij ons op kantoor. Stap voor stap overlopen we het volledige bouwtraject want voor veel mensen is dat nieuw. We bekijken ook samen het plan van de architect. Sommige klanten vragen aanpassingen aan de ruwbouw of hebben andere ingrijpende wensen. In overleg bepalen we wat haalbaar is en wat niet, en welke aanpassingen we kosteloos kunnen doorvoeren op het bouwplan. We willen de klant zoveel mogelijk vrijheid geven, maar moeten natuurlijk wel rekening houden met eventuele beperkingen qua technieken en de schachten in het gebouw. Als bouwpromotor proberen we zo flexibel mogelijk te zijn. We denken graag mee na over oplossingen voor ongewone situaties. Vaak betrekken we de aannemer erbij om samen tot het meest ideale eindresultaat te komen, dat het dichtst aanleunt bij wat de klant voor ogen had.”

Op basis van het bouwplan maken klanten hun keuzes bij de geselecteerde leveranciers. Dat gaat over sanitaire toestellen, de keuken, vloeren en deuren. “Ook daarin begeleid ik hen”, zegt Maud. “Net als met de inrichting van hun appartement. Dat is iets heel persoonlijks. Er ontstaat vanzelf een bijzondere band." 

In een bouwproces moet er heel wat overlegd worden. Maud: "We vinden het erg belangrijk dat de klant vanaf het begin betrokken is bij alle beslissingen, zodat er niemand voor verrassingen komt te staan. Positieve verrassingen, dat wel. Want blije klanten, daar doen we het voor!